Leveransinformation
Vi har alltid som mål att leverera dina nya designprodukter så snart som möjligt efter att vi mottagit din beställning. Eftersom våra produkter har olika leveranstider beroende på om de finns i lager hos oss, om de måste beställas från leverantören eller om de ska specialtillverkas efter dina önskemål skiljer sig leveranstiden mellan varje beställning. För dagsaktuell information om just din beställning är du välkommen att ringa oss på 0472-487 00. Vi ger även automatiska uppdateringar löpande via e-post, allt för att du ska känna dig trygg med ditt köp hos Svenssons.
Fraktsätt inom Sverige
- Postnord Ekonomifrakt - Fri frakt över 499 kr, annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Försändelsen levereras till valfritt PostNord ombud. En SMS-avisering skickas ut när ditt paket finns att hämta. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 5-8 arbetsdagar.
- Budbee Ekonomifrakt - Fri frakt över 499 kr, annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Försändelsen levereras till valfritt paketskåp. En SMS-avisering skickas ut när ditt paket finns att hämta. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 5-8 arbetsdagar.
- Budbee hemleverans – Fraktkostnad på 69 kr för beställningar under 499kr. Vid köp över 499 kr är fraktkostnaden från 39kr till 99kr beroende på varukorgens summa. Budbee meddelar via SMS när de är på väg med ditt paket. Hemleverans kl. 17-22.
- Budbee Box – Fraktkostnad på 69 kr för beställningar under 499kr. Vid köp över 499 kr är fraktkostnaden från 39kr till 99kr beroende på varukorgens summa. Budbee meddelar via SMS när ditt paket finns att hämta.
- Postnord Utlämningsställe - Fraktkostnad på 69 kr för beställningar under 499kr. Vid köp över 499 kr är fraktkostnaden från 39kr till 99kr beroende på varukorgens summa. Försändelsen levereras till valfritt Postnord ombud. En SMS-avisering skickas ut när ditt paket finns att hämta.
- DHL Utlämningsställe – Leveranssättet kostar 69 kr. Försändelsen levereras till valfritt ombud. En SMS-avisering skickas ut när ditt paket finns att hämta.
- Postnord Hemleverans - Leveranssättet kostar 99 kr. När leveransen är på väg kontaktar Postnord dig. Det går då att välja hur du vill få din försändelse levererad.
- DHL Företagspaket - Frakten kostar 149 kr. Leverans sker mellan 8-16 till den gatuadress du valt. Vid beställning med företagspaket måste någon vara på adressen och ta emot paketet. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en extra avgift om ingen är anträffbar på platsen vid bestämd tid.
- Postnord Hemleverans för större produkter – Fri frakt över 5000 kr, annars tillkommer en fraktkostnad på 195 kr. Leverans till tomtgräns om du bor i villa eller radhus och till port om du bor i lägenhet. Leveranssättet är lämpligt för möbler som till exempel soffor eller fåtöljer.
- Hemleverans med inbärning - Leveranssättet kostar 595 kr och maxvikt är 70 kg. Vi hjälper gärna till med inbärning av din hemleverans. Två personer bär in din leverans till önskad plats.
Vid köp av produkter under 70 kg som kräver hemleverans bjuder vi på frakten till tomtgräns. Erbjudandet gäller alla köp över 5000 kr.
Specialleveranser inom Sverige
Vissa produkter med en vikt över 70 kg kräver specialhantering för att levereras. Vi hjälper dig få hem dina efterlängtade designfavoriter på bästa sätt!
- Hemleverans för produkter över 70 kg – Leveranssättet kostar 1495 kr och vi kontaktar dig för att hitta den bästa fraktlösningen för din order.
Information om speditören pinDeliver:
Vi ser till att alla specialhanterade ordrar levereras med den speditör som passar bäst för just din order. Hemleveranser i Stockholm med närområde levereras av pinDeliver. pinDeliver levererar endast dagtid!
Leverans utanför Sverige
- Europa - Vi hjälper dig gärna med leverans inom Europa. Kontakta vår kundservice om du vill få en order levererad utanför Sverige så hittar vid det bästa leveranssättet för just dig. Vid leverans inom Europa sker leverans alltid vid ett tillfälle. Vi erbjuder ingen tjänst för inbärning eller omhändertagande av emballage vid utlandsleveranser.
- Beloppet på fakturor inom EU anges inklusive moms.
- Beloppet på fakturor utanför EU anges exklusive moms.
Rekommendationer
Vi är väldigt måna om att allt ska gå bra när du får dina nya designprodukter levererade. För att säkerställa det har våra bud några rekommendationer som vi har sammanfattat och listat här. Läs gärna igenom och tveka inte att hör av dig till oss om du funderar på något angående leveransen.
- När du handlar hos oss är vårt fokus att hela vägen ge dig bästa möjliga service. För att leveransen ska bli enkel och smidig för dig är det därför bra om vägen fram till platsen dit budet ska är fri när budet kommer.
- Det sista vi vill är att en produkt vi skickat eller en av dina ägodelar skadas. Eftersom buden av arbetsmiljöskäl inte kan ta av sig skorna rekommenderar vi därför att golvet fram till platsen dit leveransen ska täcks över, till exempel med en mindre ömtålig matta eller med plast. Har du ömtåliga golv hemma och vill ha tips på hur det kan skyddas är vi redo att hjälpa dig, ring vår kundservice så hittar vi det bästa alternativet för just dig tillsammans.
- Vi vet känslan när man tagit emot sin order och längtar efter att äntligen få packa upp den. I de allra flesta fall blir det bara bättre när man öppnat paketet – men skulle det vara uppenbart skadat ber vi dig kontakta oss så snart du kan. Vi förstår hur det känns när ens nya designprodukter inte kom fram i perfekt skick och hjälper dig alltid med en personlig lösning. Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär, alternativt ring oss på 0472-487 00 eller skriv till oss på [email protected]. Vi hjälper dig självklart hela vägen.