FRI FRAKT ÖVER 499 KR*

PRISGARANTI

Produkter
Annat
Logga in
|
Hem /Kundservice/Returer & reklamationer
Kontakt & ÖppettiderLeveransinformationReturer & reklamationerRegistrera retur & reklamationKöp- & leveransvillkorSäkerhetspolicyCookiesFAQ - Vanliga frågorPrisgaranti

Returer & Reklamationer

Vi finns här när det inte blev riktigt som tänkt med ett köp. Läs om villkoren för returer och reklamationer på den här sidan eller kontakta oss direkt på telefon 0472-487 00 eller mejl [email protected]. Vår kompetenta kundservice hjälper dig med personlig service.

365 dagar öppet köp

Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt i 365 dagar på alla köp, både i butik och online. För att nyttja öppet köp krävs att originalemballaget är helt och att varan är i samma skick som när du mottog den.

Öppet köp och bytesrätten gäller inte för rea- och fyndvaror. Det gäller inte heller vid köp av en produkt som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Vid nyttjande av öppet köp återbetalas inte frakt-, inbärnings- eller monteringskostnader.

Köp i butik 

Om du har köpt en vara i butik är det enklast att ta med den till samma butik för att göra returen. Vill du gå till en annan butik eller returnera till vårt centrallager går det också bra, kontakta oss i så fall på 0472-487 00 eller [email protected].

Köp online

Vill du returnera ett köp du gjort online får du gärna registrera det i vår portal. Då skapas en retursedel automatiskt för din retur. Vi kan även hjälpa dig registrera returen. Kontakta oss så skickar vi en retursedel så snart som möjligt.  

Retur av mindre varor – 195kr
Retur av skrymmande varor med upphämtning – 595kr

Kan jag avbryta min order

Vi förstår att omständigheter förändras och hjälper därför gärna till med att avboka din order. Kontakta vår kundservice på telefon 0472-487 00 eller e-post [email protected] så hjälper vi till med information kring- och ändringar i din order. 

Vill du avbeställa en specialtillverkad vara gäller andra villkor. För information om just din beställning ber vi dig därför kontakta oss på mejl eller telefon för att hitta den bästa lösningen.

Reklamation

Vi är väldigt måna om att allt ska gå bra när du får dina nya designprodukter levererade. För att säkerställa det har våra bud några rekommendationer som vi har sammanfattat och listat här. Läs gärna igenom och tveka inte att hör av dig till oss om du funderar på något angående leveransen.

  • När du handlar hos oss är vårt fokus att hela vägen ge dig bästa möjliga service. För att leveransen ska bli enkel och smidig för dig är det därför bra om vägen fram till platsen dit budet ska är fri när budet kommer.
  • Det sista vi vill är att en produkt vi skickat eller en av dina ägodelar skadas. Eftersom buden av arbetsmiljöskäl inte kan ta av sig skorna rekommenderar vi därför att golvet fram till platsen dit leveransen ska täcks över, till exempel med en mindre ömtålig matta eller med plast.  Har du ömtåliga golv hemma och vill ha tips på hur det kan skyddas är vi redo att hjälpa dig, ring vår kundservice så hittar vi det bästa alternativet för just dig tillsammans.
  • Vi vet känslan när man tagit emot sin order och längtar efter att äntligen få packa upp den.  I de allra flesta fall blir det bara bättre när man öppnat paketet – men skulle det vara uppenbart skadat ber vi dig kontakta oss så snart du kan. Vi förstår hur det känns när ens nya designprodukter inte kom fram i perfekt skick och hjälper dig alltid med en personlig lösning. Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär , alternativt ring oss på 0472-487 00 eller skriv till oss på [email protected]. Vi hjälper dig självklart hela vägen.

Det är väldigt viktigt för oss att du ska kunna känna dig trygg med ditt köp. Därför vill vi veta så snart något går fel med en produkt eller en beställning. Reklamationsrätten gäller alltid tre år, men vi vill se till att du är nöjd med din produkt så länge du använder den.

Svenssons kontrollerar, i så stor utsträckning det går, varor för eventuella fel innan de lämnar vårt lager. Skulle en produkt komma fram trasig eller på annat sätt defekt hjälper vi dig med en personlig och enkel lösning som möjligt. Tveka inte att höra av dig till oss 0472-487 00 eller mejla oss på [email protected]. För en så effektiv hantering som möjligt får du gärna använda reklamationsformuläret som finns här.

Svenssons använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du användandet av cookies.

Läs mer