FRI FRAKT ÖVER 495 KR*

PRISGARANTI

ÖVER 125 ÅR I BRANSCHEN

Logga in
|
Kundservice/Returer & reklamationer

Returer & Reklamationer

Vi finns här när det inte blev riktigt som tänkt med ett köp. Det ska vara enkelt att handla hos oss - därför kan du registrera din retur eller reklamation via vårt formulär här. Du är alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0472-487 00 eller via mejl [email protected] om du har frågor eller funderingar. Vår kompetenta och personliga kundservice hjälper dig, från början till slut.


365 dagar öppet köp

För att du ska känna dig helt trygg erbjuder vi öppet köp i 365 dagar för både online-beställningar och köp gjorda i butik. Vi vill att du känna dig riktigt nöjd med dina designklassiker från oss på Svenssons.

För att nyttja öppet köp behöver originalemballaget vara helt och varan behöver vara i samma skick som när du mottog den. Frakt-, inbärnings- eller monteringskostnader återbetalas inte vid nyttjande av öppet köp.

Större produkter köpta i butik returneras till vårt centrallager. Kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller just din produkt!

Outlet & Specialbeställningar

Öppet köp och bytesrätten gäller inte för varor köpta på outlet eller utställningsmöbler sålda från våra butiker. Öppet köp gäller inte heller för produkter som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Tveka inte att kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller för ditt köp.


Viktigt att tänka på inför en retur

1. Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning. Öppet köp gäller till exempel inte efter att en produkt har blivit monterad av dig som kund. Detta eftersom den då inte längre är i samma skick som vid leverans och därmed inte kan tas i retur.

2. Tejpa paketet ordentligt och dubbelkolla att den är hel. Produktförpackningar får inte användas som ytterkartong.

3. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp dras returkostnaden automatiskt av på återbetalningen.


Hur gör jag min retur?

Följande gäller både butiks- och webbordrar:

1. Registrera returen i vår portal.

2. När du registrerat returen skapas det automatiskt en retursedel som skickas till din mejladress. Om du vill returnera en stor produkt kan du behöva kontakta oss för att få hjälp, du får i så fall information om det direkt vid registreringen. 

3. Packa ner varorna noggrant i orginalemballaget och i samma skick som du mottog det.

4. Vid retur av varor där en returfraktsedel mottagits klistras denna ovanpå den gamla fraktsedeln på paketet. Paketet kan sedan lämnas in hos ditt ombud.

5.  När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp eller justera din faktura om den inte är betald ännu. Returkostnaden justeras vid återbetalning och återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att returkostnaden skiljer sig beroende på storlek på produkten.

6. Ring eller mejla oss om du känner dig minsta tveksam!

Returkostnad:
Mindre produkter – 69kr
Exempel på mindre produkter: Vaser, tallrikar & bordslampor


Skrymmande produkter som kräver upphämtning – 349kr
Exempel på skrymmande produtker: Soffor, rumsmattor & golvlampor

Kan jag avbryta min order?

Om någonting gick fel kan du enkelt avboka din order på mina sidor. Du kan avboka din order fram tills att den har blivit plockad på vårt lager, därefter kommer din order att levereras och du får returnera den i stället. Du kan givetvis även kontakta oss, så hjälper vi dig med din avbokning.

Vill du avbeställa en specialtillverkad vara gäller andra villkor. För information om just din beställning ber vi dig därför kontakta oss på mejl eller telefon för att hitta den bästa lösningen.


Reklamation

Vi vet känslan när man tagit emot sin order och längtar efter att äntligen få packa upp den. I de allra flesta fall blir det bara bättre när man öppnat paketet – men skulle det vara uppenbart skadat ber vi dig kontakta oss så snart du kan. Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär, alternativt ring oss på 0472-487 00 eller skriv till oss på [email protected]. Vi hjälper dig självklart hela vägen.

Det är väldigt viktigt för oss att du ska kunna känna dig trygg med ditt köp. Därför vill vi veta så snart något går fel med en produkt eller en beställning. Reklamationsrätten gäller alltid tre år, men vi vill se till att du är nöjd med din produkt så länge du använder den.

c/o Svenssons

Välkommen till oss!

Följ oss