FRI FRAKT ÖVER 499 KR*
PRISGARANTI
125 ÅR I BRANSCHEN
Vi finns här när det inte blev riktigt som tänkt med ett köp. Det ska vara enkelt att handla hos oss - därför kan du registrera din retur eller reklamation via vårt formulär här. Vill du läsa om villkoren för returer och reklamationer finns de här. Du är alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0472-487 00 eller via mejl [email protected] om du har frågor eller funderingar. Vår kompetenta och personliga kundservice hjälper dig, från början till slut.
För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder vi öppet köp i 365 dagar på alla köp, både i butik och online. Vi vill att du känna dig riktigt nöjd med dina designklassiker från oss på Svenssons.
För att nyttja öppet köp behöver originalemballaget vara helt och varan behöver vara i samma skick som när du mottog den. Frakt-, inbärnings- eller monteringskostnader återbetalas inte vid nyttjande av öppet köp.
Öppet köp och bytesrätten gäller inte för varor köpta på outlet eller utställningsmöbler sålda från våra butiker. Öppet köp gäller inte heller för produkter som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Tveka inte att kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller för ditt köp.
1. Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning. Se till att förpackningen tejpas ordentligt och är hel.
2. Produktens förpackning ska inte användas som ytterkartong.
3. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp dras returkostnaden automatiskt av på återbetalningen.
Följande gäller både butiks- och webbordrar:
1. Registrera returen i vår portal.
2. När du registrerat returen skapas det automatiskt en retursedel som skickas till din mejladress. Om du vill returnera en stor produkt kan du behöva kontakta oss för att få hjälp, du får i så fall information om det direkt vid registreringen.
3. Packa ner varorna noggrant i orginalemballaget och i samma skick som du mottog det.
4. Vid retur av varor där en returfraktsedel mottagits klistras denna ovanpå den gamla fraktsedeln på paketet. Paketet kan sedan lämnas in hos ditt ombud.
5. När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp eller justera din faktura om den inte är betald ännu. Returfraktkostnad på 195:- kvarstår. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att retur av större artiklar kan skilja sig i returkostnad.
6. Returkostnaden på 195 kr justeras vid återbetalning. Återbetalning/justering av din faktura sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.
7. Ring eller mejla oss om du känner dig minsta tveksam!
Returkostnad:
Mindre produkter – 195kr
Skrymmande produkter som kräver upphämtning – 595kr
Vi förstår att omständigheter förändras och hjälper därför gärna till med att avboka din order. Kontakta vår kundservice på telefon 0472-487 00 eller e-post [email protected] så hjälper vi till med information kring- och ändringar i din order.
Vill du avbeställa en specialtillverkad vara gäller andra villkor. För information om just din beställning ber vi dig därför kontakta oss på mejl eller telefon för att hitta den bästa lösningen.
Vi är väldigt måna om att allt ska gå bra när du får dina nya designprodukter levererade. För att säkerställa det har våra bud några rekommendationer som vi har sammanfattat och listat här. Läs gärna igenom och tveka inte att hör av dig till oss om du funderar på något angående leveransen.
Det är väldigt viktigt för oss att du ska kunna känna dig trygg med ditt köp. Därför vill vi veta så snart något går fel med en produkt eller en beställning. Reklamationsrätten gäller alltid tre år, men vi vill se till att du är nöjd med din produkt så länge du använder den.
Svenssons kontrollerar, i så stor utsträckning det går, varor för eventuella fel innan de lämnar vårt lager. Skulle en produkt komma fram trasig eller på annat sätt defekt hjälper vi dig med en så personlig och enkel lösning som möjligt. Tveka inte att höra av dig till oss på 0472-487 00 eller mejla oss på [email protected]. För en så effektiv hantering som möjligt får du gärna använda reklamationsformuläret som finns här.
Om någonting gick fel kan du enkelt avboka din order på mina sidor. Du kan avboka din order fram tills att den har blivit plockad på vårat lager, därefter kommer din order att levereras och du får returnera den i stället. Du kan givetvis även kontakta oss, så hjälper vi dig med din avbokning.