FRI FRAKT ÖVER 499 KR*

PRISGARANTI

ÖVER 125 ÅR I BRANSCHEN

Produkter
Annat
Logga in
|
Kundservice/Returer & reklamationer
Kontakt & ÖppettiderLeveransinformationReturer & reklamationerRegistrera retur & reklamationKöp- & leveransvillkorSäkerhetspolicyCookiesFAQ - Vanliga frågorFAQ - Vanliga frågor medlemsklubbPrisgaranti

Returer & Reklamationer

Vi finns här när det inte blev riktigt som tänkt med ett köp. Det ska vara enkelt att handla hos oss - därför kan du registrera din retur eller reklamation via vårt formulär här. Du är alltid välkommen att kontakta oss på telefon 0472-487 00 eller via mejl [email protected] om du har frågor eller funderingar. Vår kompetenta och personliga kundservice hjälper dig, från början till slut.

365 dagar öppet köp

För att du ska känna dig helt trygg erbjuder vi öppet köp i 365 dagar för både online-beställningar och köp gjorda i butik. Vi vill att du känna dig riktigt nöjd med dina designklassiker från oss på Svenssons.

För att nyttja öppet köp behöver originalemballaget vara helt och varan behöver vara i samma skick som när du mottog den. Frakt-, inbärnings- eller monteringskostnader återbetalas inte vid nyttjande av öppet köp.

Större produkter köpta i butik returneras till vårt centrallager. Kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller just din produkt!

Outlet & Specialbeställningar

Öppet köp och bytesrätten gäller inte för varor köpta på outlet eller utställningsmöbler sålda från våra butiker. Öppet köp gäller inte heller för produkter som är specialtillverkad eller på annat sätt fått en tydlig personlig prägel. Tveka inte att kontakta oss om du känner dig osäker på vad som gäller för ditt köp.

 

Viktigt att tänka på inför en retur

1. Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning. Se till att förpackningen tejpas ordentligt och är hel.

2. Produktens förpackning ska inte användas som ytterkartong.

3. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp dras returkostnaden automatiskt av på återbetalningen.

Hur gör jag min retur?

Följande gäller både butiks- och webbordrar:

1. Registrera returen i vår portal.

2. När du registrerat returen skapas det automatiskt en retursedel som skickas till din mejladress. Om du vill returnera en stor produkt kan du behöva kontakta oss för att få hjälp, du får i så fall information om det direkt vid registreringen. 

3. Packa ner varorna noggrant i orginalemballaget och i samma skick som du mottog det.

4. Vid retur av varor där en returfraktsedel mottagits klistras denna ovanpå den gamla fraktsedeln på paketet. Paketet kan sedan lämnas in hos ditt ombud.

5.  När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp eller justera din faktura om den inte är betald ännu. Returkostnaden justeras vid återbetalning och  återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att returkostnaden skiljer sig beroende på storlek på produkten.

6. Ring eller mejla oss om du känner dig minsta tveksam!

Returkostnad:
Mindre produkter – 195kr

Skrymmande produkter som kräver upphämtning – 595kr 

Kan jag avbryta min order

Vi förstår att omständigheter förändras och hjälper därför gärna till med att avboka din order. Kontakta vår kundservice på telefon 0472-487 00 eller e-post [email protected] så hjälper vi till med information kring- och ändringar i din order. 

Vill du avbeställa en specialtillverkad vara gäller andra villkor. För information om just din beställning ber vi dig därför kontakta oss på mejl eller telefon för att hitta den bästa lösningen.

Reklamation

Vi är väldigt måna om att allt ska gå bra när du får dina nya designprodukter levererade. För att säkerställa det har våra bud några rekommendationer som vi har sammanfattat och listat här. Läs gärna igenom och tveka inte att hör av dig till oss om du funderar på något angående leveransen.

  • När du handlar hos oss är vårt fokus att hela vägen ge dig bästa möjliga service. För att leveransen ska bli enkel och smidig för dig är det därför bra om vägen fram till platsen dit budet ska är fri när budet kommer.
  • Det sista vi vill är att en produkt vi skickat eller en av dina ägodelar skadas. Eftersom buden av arbetsmiljöskäl inte kan ta av sig skorna rekommenderar vi därför att golvet fram till platsen dit leveransen ska täcks över, till exempel med en mindre ömtålig matta eller med plast.  Har du ömtåliga golv hemma och vill ha tips på hur det kan skyddas är vi redo att hjälpa dig, ring vår kundservice så hittar vi det bästa alternativet för just dig tillsammans.
  • Vi vet känslan när man tagit emot sin order och längtar efter att äntligen få packa upp den. I de allra flesta fall blir det bara bättre när man öppnat paketet – men skulle det vara uppenbart skadat ber vi dig kontakta oss så snart du kan. Vi förstår hur det känns när ens nya designprodukter inte kom fram i perfekt skick och hjälper dig alltid med en personlig lösning. Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär , alternativt ring oss på 0472-487 00 eller skriv till oss på [email protected]. Vi hjälper dig självklart hela vägen.

Det är väldigt viktigt för oss att du ska kunna känna dig trygg med ditt köp. Därför vill vi veta så snart något går fel med en produkt eller en beställning. Reklamationsrätten gäller alltid tre år, men vi vill se till att du är nöjd med din produkt så länge du använder den.

Svenssons kontrollerar, i så stor utsträckning det går, varor för eventuella fel innan de lämnar vårt lager. Skulle en produkt komma fram trasig eller på annat sätt defekt hjälper vi dig med en personlig och enkel lösning som möjligt. Tveka inte att höra av dig till oss 0472-487 00 eller mejla oss på [email protected]. För en så effektiv hantering som möjligt får du gärna använda reklamationsformuläret som finns här.

Avboka order

Om någonting gick fel kan du enkelt avboka din order på mina sidor. Du kan avboka din order fram tills att den har blivit plockad på vårt lager, därefter kommer din order att levereras och du får returnera den i stället. Du kan givetvis även kontakta oss, så hjälper vi dig med din avbokning.

c/o Svenssons

Följ oss